
Dacă te-ai săturat de informaţie contradictorie şi neactualizată, de păreri şi opinii, căutarile tale s-au terminat. Ai mai jos un material complet, precis şi actualizat de care ai mare nevoie la infiinţarea şi contabilitatea afacerii tale.

Ghid practic pentru infiintarea de activitati independente
PFA – PFI – II – IF
Ediţie a 5-a actualizată la 25 Septembrie 2017

-
Atentie! Actualizare conform Cod Fiscal 2018
GHIDUL PFA nu este inca actualizat cu Ordonanta de urgenta Nr. 79/2017 din 8 noiembrie 2017 pentru modificarea si completarea Codului Fiscal.
In acest moment Ordonanta se afla in dezbatere la Parlament si poate suferi modificari profunde. Din aceasta cauza nu am inclus in material aceste modificari care oricum vor fi valabile pentru veniturile obtinute anul viitor – 2018.
In continuare Ghidul este la zi cu legislatia fiscala aferenta veniturilor obtinute in 2017 pentru care trebuie sa calculezi venitul net si sa depui declaratii pana pe 25 Mai 2018.
Odata ce avem o varianta finala a Codului Fiscal vom actualiza toate materialele si le vom trimite gratuit tuturor celor care l-au cumparat in ultimul an.

Ai ajuns aici pentru că ai foarte multe întrebări..

- De ce și când trebuie să mă înregistrezi ca PFA?
- Chiar am nevoie de acest PFA? ca sa nu-l faci degeaba…
- Care este diferența dintre PFA, ÎI și SRL?
- Cât costă înregistrarea PFA?
- Ce taxe plătesc ca PFA?
- Ce tip de persoană autorizată aleg? persoana fizica autorizata (PFA), întreprindere individuală (II) sau întreprindere familială (IF)?
- Plătitor sau neplătitor de TVA?
- PFA impozitată la normă de venit sau în sistem real?

Ghid practic pentru infiinţarea unei PFA-II-IF sau PFI in şapte paşi simpli!
[op_liveeditor_element data-style=””][text_block style=”undefined” align=”left”]
În ghidul practic pentru înfiinţarea persoanelor fizice autorizate găseşti toate răspunsurile pe care le cauți și te va ghida, pas cu pas, pe tot parcursul înființării și înregistrării afacerii tale la Registrul Comerţului si la Administraţia Financiară.
[/text_block][/op_liveeditor_element]
[op_liveeditor_element data-style=””]
În primul capitol găseşti toate informaţiile necesare pentu ca să iei cea mai bună decizie înainte de etapa de înființare. S-ar putea să nu ai nevoie de PFA!! Odată ce te-ai hotărât, în al doilea capitol găsești în șapte pași simpli, cea mai ușoară cale de parcurs pentru înregistrarea PFA.
Toate formularele de care ai nevoie sunt la un click distanță. Ca exemplu, deschizi direct din ghid contractul de comodat/închiriere în format word, îl completezi cu datele din buletinul tău si al proprietarului, il printezi și semnezi….si ai terminat cu contractul de comodat.
Nu e necesar sa mergi la notar sau la avocat. Nici măcar pentru parafarea contractului de sediu profesional, indiferent dacă este contract de comodat sau contract de închiriere. Si chiar dacă vei merge la avocat tot tu vei munci mai mult pentru ca treci prin aproape aceleași etape, cu excepția depunerii și ridicării actelor la Registrul Comerțului.
Capitolul I. Noțiuni introductive. Ce trebuie să știi înainte de înființarea PFA!
Condiții ce trebuie îndeplinite pentru a putea înființa o PFA/II/IF
Despre întreprinderea familială
Avantajele și dezavantajele PFA/II/IF față de societățile comerciale
Menționarea participării soțului sau soției titularului la activitatea PFA sau II
Taxe plătite de PFA/II/IF/PFI
- Contribuția de asigurări sociale – pensie (CAS)
- Contribuția de asigurări sociale de sănătate (CASS)
- Plătitor sau neplătitor de TVA?
Livrări si achiziții de bunuri și servicii din spațiul Uniunii Europene – intracomunitar
Sistem real de impozitare sau la normă de venit?
Diferența dintre activitate independentă și activitate dependentă
Capitolul II. Înființarea și înregistrarea PFA/II/IF în 7 pași
Pasul 1. Stabilirea sediului profesional și alegerea codului CAEN
Pasul 2. Rezerervare denumire PFA/II/IF
Pasul 3. Contractul de sediu profesional
Pasul 4. Pregătirea și depunerea dosarului la Registrul Comerțului
Pasul 5. Ridicare documente de înființare PFA/II/IF
Pasul 6. Ștampila si contul bancar
Pasul 7. Înregistrarea la Administrația Financiară, Casa de Pensii și Casa de Sănătate
- Registrul de încasări și plăți, registrul inventar
- Pregătirea formularelor și depunerea lor la administrație
- Obținerea registrului unic de control
- Obținerea registrului de evidență fiscală (asteptam normele de aplicare)
- Înregistrarea PFA/II/IF la Casa de Pensii și la Casa de Asigurări de Sănătate
Capitolul III. Infiintarea persoanelor fizice independente PFI
Capitolul IV.Alte aspecte privind activitatea PFA
Înregistrarea punctului de lucru Radierea PFA/II/IF
Când ai nevoie de contabil la PFA/II/IF
Vei primi pe email o arhiva care va conține ghidul propriu-zis, cu toate instrucțiunile de utilizare și completare a următoarelor documente:
- Toate formularele de la Registrul Comerțului;
- Modele de formulare completate, ca să-ți fie ușor să le completezi pe ale tale;
- Contract de comodat pentru sediul profesiopnal;
- Contract de închiriere pentru sediul profesional;
- Declaratia 070 – de inregistrare la Administratia Finaciara;
- Declaratia 600 – Contributii la Pensii;
- Declaratie punct de lucru;
- Toate declarațiile necesare la Administrația financiară cu exemplu de completare;
- Lista de coduri CAEN Rev 2. 2008;
- Lista activitatilor independente acceptate cu norme de venit;
- Declarația 220 venituri estimate;
- Legea 44 din 2008 care legiferează activitatea persoanelor fizice autorizate;
- Adresele Registrului Comertului din fiecare judet;
- Lista de activitati economice conditionate sau interzise;
- Cerere de achizitie registru unic de control;
- Model de acord de constituire IF – dacă este cazul;
25 Septembrie, ediţia a 5-a, versiunea 5. S-au adaugat mai multe capitole teoretice si exemple practice; s-au actualizat formularele de la ANAF si Registrul Comertului;
1 Mai 2017, ediţia a 5-a, versiunea 4. S-au adaugat mai multe capitole teoretice si exemple practice;
1 Martie 2017, ediţia a 5-a, versiunea 3, Conform cu Legea nr. 7/2017, legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2017
20 Ianuarie 2017, ediţia a 5-a, versiunea 2, Conform cu Legea nr. 2 din 12 ianuarie 2017
6 Ianuarie 2017, ediţia a 5-a, versiunea 1 Conform cu OPANAF nr. 3696/2016 publicat in Monitorul Oficial nr 1069 din 30.12.2016
12 Ianuarie 2016 Ediţia 2016 versiunea 1 Conform cu Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal 2016 modificat cu Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57 din 9 decembrie 2015.
21 Martie 2015 Ediţia 2015 versiunea 2
- Actualizată conform OMFP nr. 170/2015 pentru aprobarea Reglementărilor contabile privind contabilitatea în partidă simplă intrat în vigoare la 1 martie 2015,
- Ordonanța de urgenta nr. 91/2014 cu privire la obligativitatea utilizării caselor de marcat fiscale,
- Ordinul presedintelui ANAF nr. 17/2015 privind stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA a fost publicat in Monitorul Oficial,
9 Ianuarie 2015 – Ediţia 2015 versiunea 1
- actualizare conform OUG 80, din 10 decembrie 2014, care modifică Codul Fiscal.
Ediţia 2014 (mai multe actualizări) Ediţia 2013 (mai multe actualizări)
Ce spun cei care au folosit ghidul?



[/op_liveeditor_element]
[op_liveeditor_elements][/op_liveeditor_elements]

[op_liveeditor_element data-style=””][text_block style=”undefined” align=”left”]
Ghidul PFA în 7 Paşi are 30 de pagini de informație accesibilă, ușor de citit, fără termeni complicați, scrise pentru a rezolva probleme punctuale pe care le vei întâlni în procesul de înfiinţare a pfa-ului tău.
[/text_block][/op_liveeditor_element]
[op_liveeditor_element data-style=””]

[/op_liveeditor_element]
[op_liveeditor_element data-style=””]Astăzi poţi descărca Ghidul cu 47 lei [/op_liveeditor_element]
[op_liveeditor_element data-style=””]
[/op_liveeditor_element]
[op_liveeditor_elements][/op_liveeditor_elements]

Bonus! Un an de actualizări la Ghidul PFA conform ultimilor noutăți legislative apărute.

Garanţie 30 de zile
Dacă ghidul nu te ajută, trebuie doar să ne trimiți un email în termen de 30 de zile de la data achiziției și îți trimitem banii plătiţi. Fără nicio întrebare din partea noastră și fără niciun cost pentru tine!

Ghidul PFA este creat și susținut de oameni cu experiență de peste 12 ani în antreprenoriat și în consultanța financiar-contabila.
Ca responsabil al acestui proiect sunt absolvent al ASE Bucuresti, facultatea de contabilitate si informatica de gestiune, promotia 2003.
Sunt administratorul a 3 firme si a unei întreprinderi individuale pe cale le-am infiintat urmand aceeasi pasi pe care i-am descris mai sus.
In ultimii 10 ani am activat in domeniul consultantei financiare, consultantei contabile si in administrarea mai multor proiecte de afaceri.
Ma poţi contacta la tel 0724 331 977 sau pe email constantin.cozma@asperagroup. ro