Pachet Complet pentru Activitati Independente

Solutie dedicata persoanelor fizice care desfasoara activitati economice organizate ca:

  1. PFA - Persoana Fizica autorizata,
  2. II - Intreprinderi Insdividuale,
  3. PFI - Persoana Fizica Independenta,
  4. IF - Intreprinderi Familiale,
  5. Profesii Liberale inregistrate la organizatiile profesionale din care fac parte,
  6. Altor categorii de activitati care aplica contabilitatea in partida simpla.
arrow-down

Versiunea a VI -a din 2018 actualizata la data de 18 Iunie 2018

​Materialele au fost actualizate cu Normele de aplicare ale Codului Fiscal, publicate In Monitorul Oficial pe 25 Mai 2018

S-a adaugat la​ ​Caietul Practic, 10 Studii de caz si mai multe exemple,​  pentru care s-a completat declaratia:

1. In primul rand cateva reguli practice de completare a declaratiei pentru ​situatia in care te-ai blocat la completare ​unui camp sau bifarea unei casute, mai ales ​la formularul digital; 

​2. Cum completezi declaratia unica pentru venituri impozitate in sistem real, 2017 si 2018, cu CAS si CASS; datorat sau optional;

3. Cum procedezi cand ai venituri cumulate din acitivitati independente si drepturi de autor care obliga la plata CAS si CASS; 

​4. Cum ajustezi norma de venit si si cum calculezi impozitul datorat; gasesti completat Registrul de evidenta fiscala in acest caz!

5. Cum recalculezi contributiile si si cum completezi declaratia pentru activitati care incep in cursul anului;

6. Cum completezi declaratia unica pentru suspendarea sau inchiderea activitatii in cursul anului;

7. Cum completezi declaratia unica pentru venituri din dividende si fonduri de investitii;

8. Declaratia unica completata pentru venituri din agricultura;

9. Declaratia unica pentru asocierile fara personalitate juridica;

10. Declaratia unica completata de persoana fizica cu trei contracte de inchiriere, din care: un contract in valuta pentru care s-a facut recalcularea in 2018, un contract cu mai multi proprietari, un contract care se incheie in cursul anului;

11. Studiu de caz -15 Martie 2019, definitivarea CAS, CASS si a impozitului pe venitul realizat in 2018; recuperarea impozitului si a contributiilor platite in plus;

​12. S-au adaugat exemple cu:

​Calculul si plata bonificatiilor acordate la pata impozitului si contributiilor pana la data de 15 decembrie 2018 si pentru depunerea declaratiei online.

Recalcularea contributiilor pentru situatia in care activitatea incepe sau se incheie in cursul anului;
13. S-au adaugat ​si urmatorele capitole:

Capitol care te informaeaza cum poti  ​depune declaratia online ​prin SPV sau cu certificat digital;

​Capitol cu declaratia rectificativa - cum poti corecta un venit estimat gresit​, prin declaratie ​rectificativa;

​Capitol cu informatii de plata a impozitului si contributiilor: lista conturilor IBAN si detalii de completare a ordinelor de plata sau a foilor de varsamant;

​Capitol cu pagini web utile​ si legislatia aplicabila;

​Important! Care solutie este potrivita pentru ​situatia ta?

Daca aplici sistemul de contabilitate in partida simpla atunci te ajuta ​ Pachetul de Con​plet pentru Activitati Independente care ​iti arata cum sa calculezi venitul net obtinut in 2017 si 2018 (estimat) si cum sa completezi declaratia unica, conform regulilor contabilitatii in partida simpla.

Declaratia 212

​​Ghidul pentru Declaratia Unica este ​ de ajutor persoanelor fizice care care sunt impozitate la:

  • Norma de venit,
  • Cota forfetara de cheltuieli,
  • Cu retinere la sursa.  

Pachetul Complet pentru Activitati Independente cuprinde:

Ghidul de infiintare si inregistrare a activitatii tale, vine in completarea celorlate doua cu informatii si pasi practici necesari la Registrul Comertului si la ANAF: cadrul juridic in care functioneaza activitatile independente, infiintarea unui punct de lucru, suspendarea sau lichidarea activitatii 

Partea teoretica a Ghidului care te introduce in domeniul contabilitatii chiar daca nu stii nimic despre aceasta. Termeni ca factura, contract, declaratii, contributii, venit net, venit brut , amortizare, cheltuieli deductibile si nedeductibile iti vor deveni familiare si te va ajuta sa te descurci prin hatisul birocratic.

Partea practica a Ghidului care trateaza exemple concrete pe care le intalnesti zilnic in activitatea ta: cum inregistrez o vanzare, cum inregistrez cheltuieli, plata de contributii, cum calculez amortizarea, cum completez o declaratie, unde platesc taxele, etc.

Ghid pentru Gestiunea Stocurilor la activitatile independente pentru contribuabilii care desfasoara activitati de comert si au stocuri. Contine atat partea teoretica cat si practica cu exemplu real.

O solutie completa, de la A la Z, pentru administrarea unei 
activitati independente:

  • gasesti toate informatiile intr-un singur loc;
  • nu mai ai nevoie de contabil sau de avocat;
  • informatie actualizata si instrumente de lucru la zi;
  • informatie organizata si structurata dupa nevoile tale;
  • texte accesibile pentru oricine, nu trebuie sa ai studii de specialitate;
  • exemple si modele practice de completare a formularelor si registrelor;
  • esti informat - daca e cazul, sa stii ce sa ceri de la un contabil, un avocat, un functionar ANAF, un partener de afaceri.

I.Ghid esential pentru contabilitatea activitatilor independente


Contabilitatea în partidă simplă se bazează  pe declarații pe propria răspundere. După înființarea activitatii se depun declarații estimative, moment în care se estimează un anumit volum al veniturilor si cheltuielilor pe baza cărora se calculează impozitul si contributiile sociale. După sfârșitul fiecărui an se face o verificare, iar diferența dintre real și estimat se plătește sau se compensează, după caz.

Ghidul esential de contabilitate  iti arata cum să înregistrezi veniturile şi cheltuielile  în contabilitate, cum să calculezi taxele și contribuțiile sociale, cum sa completezi corect declaraţiile fiscale, cand si unde trebuie depuse acestea la ANAF.  

Ghidul de Contabilitate  răspunde la întrebările tale cele mai arzatoare:

  • Norma de venit sau sistem real de impozitare?
  • Cum înregistrez veniturile si cheltuielile din activitate?
  • Care sunt cheltuielile deductibile in activitatea mea?
  • Cum calculez  venitul net? Ce am voie si ce nu am voie sa deduc?
  • Care sunt registrele pe care trebuie sa le completez?
  • Cum se inregistreaza operatiunile in valuta?
  • Ce declaratii trebuie sa depun? Unde si Cand?
  • Trebuie sa platesc contributie la pensie? Dar contributie la sanatate?
  • Cum pot reduce impozitul pe venitul net?
  • Imi trebuie casa de marcat?
  • Este bine sau nu sa fiu platitor de TVA?
  • Salariat, PFA sau microintreprindere?

CUPRINS GHID CONTABILITATE

DOSAR ANEXA

ACTUALIZARI

Registrul de evidenta fiscala, anuntat inca de acum 3 ani, a fost publicat la inceputul acestui an si a devenit cel mai important document din contabilitatea unei activitati independente.

- Stabilirea venitului net pentru anul 2017 se face conform intructiunilor de aplicare a Registrului de evidenta fiscala. 

- Este foarte important sa calculezi corect venitul net, conform reglementarilor fiscale in vigoare, pentru a evita ulterior complicatii cu inspectorii fiscali.  

- Registrul  va fi primul document cerut de inspectorii ANAF pentru verificarea corectitudinii declaratiei ​unice pe anul 2017.

-    Venitul net pe 2017 este important pentru determinarea pentru regularizare impozitului si contributiilor pentru 2017. 

Declaratia ​Unica introdusa in data de 23 Martie 2018, cumuleaza informatiile din declaratiile 200, 220, 600. Trebuie depusa pana la data de 1​6 Iulie 2018.​​


Ce ai de facut inainte de a depune declaratia unica conform Noului Sistem de ​Autoimpunere:

- sa estimezi cat mai precis venitul net pe care il vei realiza pana la sfarsitul anului;

- ​sa inregistrezi corect cheltuielile si veniturile in contabilitate si sa stabilesti care sunt cheltuieli deductibile;

- spre deosebire de anii anteriori, iti calculezi singur venitul net, venitul net impozabil​ si in baza acestoara, contributiile sociale si impozitul, pe care tot singur le vei plati;

- ANAF nu va mai fi contabilul tau si nu va mai emite decizii de impunere - ci va controla daca contabilitatea ta este corect intocmita. Ca urmare inspectiile fiscale vor deveni  regula.

- Completarea declaratiei unice se face in baza Registrului de Evidenta Fiscala​, acesta trebuie completat inainte de depunerea declratiei unice (pentru veniturile din 2017)

- Situatia se​ complica daca  vrei sa profiti de bonificatiile acordate - care iti pot reduce platile catre buget cu maxim 10%.

- Declaratia Unica se poate rectifica in cursul anului ori de cate ori consideri ca este nevoie, situatie in care impozitul de plata, CAS si CASS se recalculeaza - dupa caz.

- ​Gasesti tratate in ​Pachetul de Contabilitate toate situatiile de mai sus, atat teoretic cat si practic.


Declaratia unica


Atentie! Controlul fiscal poate conduce la eliminarea de cheltuieli considerate nedeductibile, la corectarea venitului net, la re-incadrarea unui contribuabil ca platitor de contributii, la recalcularea impozitului, si in consecinta la impunerea de dobanzi,  penalitati si eventul de  amenzi. Ghidul de contabilitate te pune la adapost de problemele pe care le poti avea cu controlul fiscal.

Important! Legea fiscala iti da voie sa iei in calcul si pierderea din anii anteriori. Daca in 2017 ai obtinut profit dar in ultimii 7 ani ai avut pierderi, poti reduce venitul net impozabil cu aceste pierderi si sa platesti mai putin, sau deloc, la bugetul de stat.

In sectiunea de Contabilitate a pachetului se gasesc si prevederile Codului fiscal 2017 care se aplica veniturilor obtinute in 2017 pentru care trebuie sa calculezi venitul net si sa depui declaratia unica pana la ​16 iulie 2018. Atentie! textul pe 2017 este scris pe fond galben ca sa faci deosebirea fata de prevederile pentru anul 2018.

II.Caiet practic cu modele de contabilitate pentru activitati independente


​Estecea mai importanta sectiune a Pachetului de Contabilitate.

Nu cred ca exista cineva care nu s-a blocat in fata unui formular sau a unei declaratii pentru ca nu stia ce sa bifeze.....

Caietul practic are obiectivul de a fi practic, concret, real.... Gasesti doar exemple si modele de calcul si de completare a registrelor si formularelor.

Vezi pas cu pas, cu date reale, cum se calculeaza cheltuielile deductibile, impozitul si contribuțiile sociale,  cum se completeaza  declaratia ​unica si ​ cum arata un registru jurnal de incasari si plati sau un registru inventar completat​ sau Registrul de evidenta Fiscala.

Caietul practic cu modele de contabilitate contine:

  • check
    exemplu cu inregistrarea cronologică a cheltuielilor și veniturilor in registrul de incasari si plăți,
  • check
    exemplu cu achizitia si amortizarea unui mijloc fix,
  • check
    exemplu cu achizitia si deductiblitatea obiectelor de inventar,
  • check
    exemplu cu inregistrarea si deductibilitatea cheltuielilor de protocol – calculul la 2%,
  • check
    exemplu cu inregistrarea si deductibilitatea partială a cheltuielilor cu autoturismul,
  • check
    exemplu cu inregistrarea platilor anticipate (sau restante) de impozite si contributii sociale,
  • check
    exemplu cu calculul cheltuielilor nedeductibile,
  • check
    exemplu cu inregistrarea si deductibilitatea cheltuielilor cu deplasarea (ordin de deplasare),
  • check
    exemplu cu calculul venitului net, a impozitului si a contributiilor datorate bugetului de stat,
  • check
    exemplu cu stabilirea obligației titularului de a se asigura în sistemul public de pensie,
  • check
    exemplu cu completarea declaratiilor 200, 220, 600,
  • check
    exemplu cu inregistrare aportului in numerar,
  • check
    exemplu cu inregistrari aferente TVA si declaratii completate (300, 394) in exemplu separat
  • check
    exemplu cu casarea unui mijloc fix
  • check
    exemple cu plati si incasari in valuta, diferente de curs valutar
  • check
    exemplu cu operatiuni Intracomunitare - pentru cei care cumpara sau vand produse si servicii in spatiul economic intracomunitar.

CUPRINS CAIET PRACTIC

DOSAR ANEXA

ACTUALIZARI

III. Ghid practic pentru infiintarea de activitati independente

Ghidul de infiintare este util atat celor care dores sa-si inregistreze pentru prima oara activitatea dar si celor care  au deja o PFA sau II. Si probabil ca ai deja inregistrata o activitate la Registrul Comertului sau la ANAF daca ai ajuns pe aceasta pagina. Ghidul practic pentru  infiintarea de activitativi indpendete  iti poate fi de folos pentru ca are informatii esentiale pentru desfasurarea de activitati economice independente.

Ghidul are doua capitole importante: în primul capitol găseşti toate informaţiile necesare pentu ca să iei cea mai bună decizie înainte de  înființare; s-ar putea să nu ai nevoie de PFA, sau daca e deja infiintata sa nu te mai ajute. Odată ce te-ai hotărât, în al doilea capitol găsești, în șapte pași simpli, cea mai ușoară cale de parcurs pentru înregistrarea unei activitati independente la Registrul Comertului si la ANAF.


Cateva puncte pe care Ghidul pentru infiintare te ajuta sa le clarifici:

  • check
    Care este cadrul juridic legal pentru desfasurarea activitatii mele?
  • check
    De ce și când trebuie să mă înregistrez?
  • check
    Impozitare la normă de venit sau în sistem real? Ce ma avantajeaza in 2018?
  • check
    Cand si cum inregistrez un punct de lucru in activitatea mea?
  • check
    Care este diferenta dintre PFA, ÎI și SRL?
  • check
    Diferenta dintre activitatea independenta si cea dependenta - risc sa fiu incadrat ca salariat chiar daca sunt PFA?
  • check
    E bine sa declar ca desfasor activitate la sediul profesional? Sau la clientii mei?
  • check
    Ce taxe plătesc ca activitate independenta?
  • check
    Ce tip de persoană autorizată aleg? persoana fizica autorizata (PFA), întreprindere individuală (II) sau întreprindere familială (IF)?
  • check
    Plătitor sau neplătitor de TVA?
  • check
    Suspendarea sau lichidarea unei activitati independente
  • check
    Cat costa inregistrarea?

CUPRINS GHID INFIINTARE

DOSAR ANEXA

ACTUALIZARI

Important! Pentru infiintarea si inregistrarea unei activitati independente nu e necesar sa mergi la notar sau la avocat. Nici măcar pentru parafarea contractului de sediu profesional, indiferent dacă este contract de comodat sau contract de închiriere. Ai tot ce iti trebuie in Ghid pentru a inregistra activitate ta, fara niciun ajutor.

 

Descarca acum Pachetul Complet cu cele ​4 Ghiduri,

astazi pretul este de 

​246 = 47+76+76+47   147 lei

Profita de Reducere de 40% acordata cu ocazia ​apropierii termenului de depunere- ​31 Iulie 2018. Oferta expira in:

04
​Zile
09
​Ore
35
Minute​
33
Secunde

Bonus!! Un an de actualizări la Pachetul Complet.
Ca sa fii la zi cu modificarile legislative din 2018.

Garantam 100%  returnarea banilor


Daca ghidul nu te ajuta, trebuie doar să ne trimiti un email în maxim 30 de zile de la data achizitiei si îti  trimitem toti banii inapoi.  Fara nicio întrebare din partea noastra si fara niciun cost pentru tine!

Ce spun cei care utilizeaza ghidul:

In decurs de 6 ani, Pachetul Complet pentru Activitati Independente a fost descarcat de peste 4.200 de antreprenori cu activitati in domenii diverse ca: it, comert, servicii, avocati, notari, consultanta, contabili, cabinete medicale, profestionisti din domeniul profesiilor liberale, persoane fizice independente etc.

                        Rating de 4,75 din 5, acordat de cei care au descarcat si folosit ghidurile pana acum.

  1. Evaluat la 5 stele din 5

    RADU MILAS (proprietar verificat)

    Verified review - view original

    Mulțumiri pentru oportunitate. Nu știam de unde/cum s-o apuc, iar acest îndrumător de realizare a Declarației Unice – prin expunerile și exemplele sale clarificatoare – m-a ajutat fundamental la rezolvarea unei acute stări de anxietate.

    Ghid pentru declararea impozitului si contributiilor sociale datorate de persoanele fizice

  2. Evaluat la 5 stele din 5

    Iuliana-Mirela Vasile (proprietar verificat)

    Verified review - view original

    Nu sunt de specialitate însă pot spune că pentru mine pachetul este foarte bine elaborat. Are parte teoretică cât și practică și este updatat de fiecare dată când apar noi modificări.

    Ghid pentru declararea impozitului si contributiilor sociale datorate de persoanele fizice

  3. Evaluat la 5 stele din 5

    Anica-Maria Tanase (proprietar verificat)

    Verified review - view original

    Am înțeles toate informaţiile, iar aplicațiile m-au lămurit.

    Pachet de contabilitate pentru activitati independente

  4. Evaluat la 5 stele din 5

    NICOLAE FETOIU (proprietar verificat)

    Verified review - view original

  5. Evaluat la 5 stele din 5

    marilena (proprietar verificat)

    Verified review - view original

    Mi-a fost ff util pentru completarea declaratiei unice si a registrului de evidenta. Multumesc!

    Pachet de contabilitate pentru activitati independente

  6. Evaluat la 5 stele din 5

    CRISTIAN (proprietar verificat)

    Verified review - view original

  7. Evaluat la 5 stele din 5

    ANGELICA-VIORICA C. (proprietar verificat)

    Verified review - view original

  8. Evaluat la 5 stele din 5

    Horatiu (proprietar verificat)

    Verified review - view original

  9. Evaluat la 5 stele din 5

    Pirvan Gabriel (proprietar verificat)

    Verified review - view original

  10. Evaluat la 5 stele din 5

    cristea robert (proprietar verificat)

    Verified review - view original

1 2 3 11

Intrebari Frecvente:

Ce format au materialele din Pachet? Este o carte?

Cui i se adreseaza Pachetul pentru activitati independente?

Cum comand si cum platesc?

Este plata ghidului deductibila?

Sunt platitor de TVA, ma ajuta ghidul?

Am salariati, ma ajuta ghidul?

Cum actualizez ghidurile in perioada de abonament?

      Ghidul PFA este creat și susținut de oameni cu experiență de peste 13 ani în antreprenoriat și în consultanța financiar-contabila.

      Ca responsabil al acestui proiect sunt absolvent  al  ASE Bucuresti, facultatea de contabilitate si informatica de gestiune, promotia 2003. Sunt administratorul a 3 firme si a unei întreprinderi individuale pe cale le-am infiintat urmand aceeasi pasi pe care i-am descris mai sus.

       In ultimii 10 ani am activat in domeniul consultantei financiare, consultantei contabile si in administrarea mai multor proiecte de afaceri.

Ma poti contacta  la tel 0724 331 977 sau pe email constantin.cozma@asperagroup. ro


  Ofera servicii de consultanta si  servicii financiar - contabile, membra CECCAR, asigura suportul pentru solutii cu grad ridicat de complexitate.

   Un proiect inceput anul acesta si dedicat antreprenorilor cu activitati independente, o comunitate online in care gasesti idei, solutii si instrumente de ajutor pentru orice afacere.

   Blogul cu informatii pentru micii antreprenori, inceput acum 10 ani si care a prins aripi o data cu dezvoltarea unui produs dedicat intreprinzatorilor din Romania.

©2018 -  Ghid PFA Editia a VI-a

KBS SRL, CUI 18787705, J39/10237/2006,  Tel: 0724 331 977,  contact@gestiunepfa.ro

Nemultumit(a)? Acceseaza formularul de reclamatii.

sau

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

sau

Create Account