Pachet Complet pentru Activitati Independente

Solutie dedicata persoanelor fizice care desfasoara activitati economice organizate ca:

  1. PFA - Persoana Fizica autorizata,
  2. II - Intreprinderi Insdividuale,
  3. PFI - Persoana Fizica Independenta,
  4. IF - Intreprinderi Familiale,
  5. Profesii Liberale inregistrate la organizatiile profesionale din care fac parte,
  6. Altor categorii de activitati care aplica contabilitatea in partida simpla.
arrow-down

Ediţie actualizată la 21 Februarie 2018, conforma cu ordinele de modificare si aplicare ale Codului Fiscal emise pana la data de 20 Februarie 2018

Ce este nou in versiunea a 3-a a Pachetului actualizata in data de 21 Februarie 2018:

  • S-a adaugat un capitol nou cu inregistrarea operatiunilor in valuta si a diferentelor de curs valutar aferente, realizate de catre activitatile independente atunci cand fac achizitii sau livrari pe platforme electronice externe - paypal, amazon, alibaba, shopify, ebay etc. 
  • S-a adaugat un exemplu de inregistrare al unui autoturism obtinut prin leasing financiar. Vezi care sunt deductible si nedeductibile: avans, rate, asigurari, diferente de curs valutar, valoare reziduala, amortizare. 

Ce este nou in versiunea a 2-a a Pachetului actualizata in data de 18 Ianuarie 2018:

  • S-a adaugat modelul in format excel al Registrului de Evidenta Fiscala, la Anexa de documente a Ghidului de Contabilitate, gata de utilizare;
  • S-a adaugat un model completat al Registrului de Evidenta Fiscala la exemplul din Caietul Practic de contabilitate, alaturi de celelalte formulare si registre obligatorii completate;
  • S-a completat Caietul Practic cu un exemplu de achizitie si livrare intracomunitara pentru care s-au generat declaratiile 301 si 390, obligatorii pentru acest tip de tranzactii;

Pachetul Complet pentru Activitati Independente cuprinde:

Partea teoretica a Ghidului care te introduce in domeniul contabilitatii chiar daca nu stii nimic despre aceasta. Termeni ca factura, contract, declaratii, contributii, venit net, venit brut , amortizare, cheltuieli deductibile si nedeductibile iti vor deveni familiare si te va ajuta sa te descurci prin hatisul birocratic.

Partea practica a Ghidului care trateaza exemple concrete pe care le intalnesti zilnic in activitatea ta: cum inregistrez o vanzare, cum inregistrez cheltuieli, plata de contributii, cum calculez amortizarea, cum completez o declaratie, unde platesc taxele, etc.

Gratuit: Ghidul de infiintare si inregistrare a activitatii tale, vine in completarea celorlate doua cu informatii si pasi practici necesari la Registrul Comertului si la ANAF: cadrul juridic in care functioneaza activitatile independente, infiintarea unui punct de lucru, suspendarea sau lichidarea activitatii 

O solutie completa, de la A la Z, pentru administrarea unei 
activitati independente:

  • gasesti toate informatiile intr-un singur loc;
  • nu mai ai nevoie de contabil sau de avocat;
  • informatie actualizata si instrumente de lucru la zi;
  • informatie organizata si structurata dupa nevoile tale;
  • texte accesibile pentru oricine, nu trebuie sa ai studii de specialitate;
  • exemple si modele practice de completare a formularelor si registrelor;
  • esti informat - daca e cazul, sa stii ce sa ceri de la un contabil, un avocat, un functionar ANAF, un partener de afaceri.

I.Ghid esential pentru contabilitatea activitatilor independente


Contabilitatea în partidă simplă se bazează  pe declarații pe propria răspundere. După înființarea activitatii se depun declarații estimative, moment în care se estimează un anumit volum al veniturilor si cheltuielilor pe baza cărora se calculează impozitul si contributiile sociale. După sfârșitul fiecărui an se face o verificare, iar diferența dintre real și estimat se plătește sau se compensează, după caz.

Ghidul esential de contabilitate  iti arata cum să înregistrezi veniturile şi cheltuielile  în contabilitate, cum să calculezi taxele și contribuțiile sociale, cum sa completezi corect declaraţiile fiscale, cand si unde trebuie depuse acestea la ANAF.  

Ghidul de Contabilitate  răspunde la întrebările tale cele mai arzatoare:

  • Norma de venit sau sistem real de impozitare?
  • Cum înregistrez veniturile si cheltuielile din activitate?
  • Care sunt cheltuielile deductibile in activitatea mea?
  • Cum calculez  venitul net? Ce am voie si ce nu am voie sa deduc?
  • Care sunt registrele pe care trebuie sa le completez?
  • Cum se inregistreaza operatiunile in valuta?
  • Ce declaratii trebuie sa depun? Unde si Cand?
  • Trebuie sa platesc contributie la pensie? Dar contributie la sanatate?
  • Cum pot reduce impozitul pe venitul net?
  • Imi trebuie casa de marcat?
  • Este bine sau nu sa fiu platitor de TVA?
  • Salariat, PFA sau microintreprindere?

CUPRINS GHID CONTABILITATE

DOSAR ANEXA

ACTUALIZARI

Registrul de evidenta fiscala, anuntat inca de acum 3 ani, a fost in sfarsit publicat la inceputul acestui an si a devenit cel mai important document din contabilitatea unei activitati independente.

Stabilirea venitului net pentru anul 2017 se face conform intructiunilor de aplicare a Registrului de evidenta fiscala. 

- Este foarte important sa calculezi corect venitul net, conform reglementarilor fiscale in vigoare, pentru a evita ulterior complicatii cu inspectorii fiscali.  

- Registrul  va fi primul document cerut de inspectorii ANAF pentru verificarea corectitudinii declaratiei 200 pe anul 2017.

-    Venitul net este important pentru determinarea obligatiei de a plati contributii sociale si pentru regularizare impozitului pentru 2017 .

Declaratia 200 - este cea mai importanta declaratie a unei persoane care desfasoara activitati independente. De aceea este absolut necesar sa calculezi corect cheltuielile deductibile si venitul net.

Ce ai de facut..

Declaratia 200, privind veniturile realizate în România, se depune de contribuabilii  (PFA, PFI, II) care sunt impuși în sistem real.

Pentru completarea declaratiei 200 trebuie  sa calculezi  valoarea  cheltuielilor deductibile iar pentru calculul cheltuielilor deductibile vei intocmi mai intai:

  • centralizatorul cu cheltuielile nedeductibile.
  • centralizaorul cu cheltuielile de protocol – deductibile doar 2%
  • centralizatorul cheltuielilor deductibile partial – cu autoturismul de regula,
  • planul de amortizare, in cazul in care ai cumparat mijloace fixe in cursul anului 2016


Atentie! Controlul fiscal poate conduce la eliminarea de cheltuieli considerate nedeductibile, la corectarea venitului net, la re-incadrarea unui contribuabil ca platitor de contributii, la recalcularea impozitului, si in consecinta la impunerea de dobanzi,  penalitati si eventul de  amenzi. Ghidul de contabilitate te pune la adapost de problemele pe care le poti avea cu controlul fiscal.

Important! Legea fiscala iti da voie sa iei in calcul si pierderea din anii anteriori. Daca in 2017 ai obtinut profit dar in ultimii 7 ani ai avut pierderi, poti reduce venitul net impozabil cu aceste pierderi si sa platesti mai putin, sau deloc, la bugetul de stat.

In sectiunea de Contabilitate a pachetului se gasesc si prevederile Codului fiscal 2017 care se aplica veniturilor obtinute in 2017 pentru care trebuie sa calculezi venitul net si sa depui declaratia 600 pana la 31 Ianuarie 2018 si declaratia 200 pana la 25 Mai 2018. Atentie! textul pe 2017 este scris pe fond galben ca sa faci deosebirea de prevederile pentru anul 2018.

II.Caiet practic cu modele de contabilitate pentru activitati independente


Pentru cei mai multi, cea mai importanta sectiune a Pachetului de Complet.

Nu cred ca exista cineva care nu s-a blocat in fata unui formular sau a unei declaratii pentru ca nu stia ce sa bifeze.....

Caietul practic are obiectivul de a fi practic, concret, real. Gasesti doar exemple si modele de calcul si de completare a registrelor si formularelor.

Vezi pas cu pas, cu date reale, cum se calculeaza cheltuielile deductibile, impozitul si contribuțiile sociale,  cum se completeaza  declaratia 200, 220 si declarata 600. Cum arata un registru jurnal de incasri si plati sau un registru inventar completat

Caietul practic cu modele de contabilitate contine:

  • check
    exemplu cu inregistrarea cronologică a cheltuielilor și veniturilor in registrul de incasari si plăți,
  • check
    exemplu cu achizitia si amortizarea unui mijloc fix,
  • check
    exemplu cu achizitia si deductiblitatea obiectelor de inventar,
  • check
    exemplu cu inregistrarea si deductibilitatea cheltuielilor de protocol – calculul la 2%,
  • check
    exemplu cu inregistrarea si deductibilitatea partială a cheltuielilor cu autoturismul,
  • check
    exemplu cu inregistrarea platilor anticipate (sau restante) de impozite si contributii sociale,
  • check
    exemplu cu calculul cheltuielilor nedeductibile,
  • check
    exemplu cu inregistrarea si deductibilitatea cheltuielilor cu deplasarea (ordin de deplasare),
  • check
    exemplu cu calculul venitului net, a impozitului si a contributiilor datorate bugetului de stat,
  • check
    exemplu cu stabilirea obligației titularului de a se asigura în sistemul public de pensie,
  • check
    exemplu cu completarea declaratiilor 200, 220, 600,
  • check
    exemplu cu inregistrare aportului in numerar,
  • check
    exemplu cu inregistrari aferente TVA si declaratii completate (300, 394) in exemplu separat
  • check
    exemplu cu casarea unui mijloc fix
  • check
    exemple cu plati si incasari in valuta, diferente de curs valutar
  • check
    exemplu cu operatiuni Intracomunitare - pentru cei care cumpara sau vand produse si servicii in spatiul economic intracomunitar.

CUPRINS CAIET PRACTIC

DOSAR ANEXA

ACTUALIZARI

III. Ghid practic pentru infiintarea de activitati independente

Ghidul de infiintare este util atat celor care dores sa-si inregistreze pentru prima oara activitatea dar si celor care  au deja o PFA sau II. Si probabil ca ai deja inregistrata o activitate la Registrul Comertului sau la ANAF daca ai ajuns pe aceasta pagina. Ghidul practic pentru  infiintarea de activitativi indpendete  iti poate fi de folos pentru ca are informatii esentiale pentru desfasurarea de activitati economice independente.

Ghidul are doua capitole importante: în primul capitol găseşti toate informaţiile necesare pentu ca să iei cea mai bună decizie înainte de  înființare; s-ar putea să nu ai nevoie de PFA, sau daca e deja infiintata sa nu te mai ajute. Odată ce te-ai hotărât, în al doilea capitol găsești, în șapte pași simpli, cea mai ușoară cale de parcurs pentru înregistrarea unei activitati independente la Registrul Comertului si la ANAF.


Cateva puncte pe care Ghidul pentru infiintare te ajuta sa le clarifici:

  • check
    Care este cadrul juridic legal pentru desfasurarea activitatii mele?
  • check
    De ce și când trebuie să mă înregistrez?
  • check
    Impozitare la normă de venit sau în sistem real? Ce ma avantajeaza in 2018?
  • check
    Cand si cum inregistrez un punct de lucru in activitatea mea?
  • check
    Care este diferenta dintre PFA, ÎI și SRL?
  • check
    Diferenta dintre activitatea independenta si cea dependenta - risc sa fiu incadrat ca salariat chiar daca sunt PFA?
  • check
    E bine sa declar ca desfasor activitate la sediul profesional? Sau la clientii mei?
  • check
    Ce taxe plătesc ca activitate independenta?
  • check
    Ce tip de persoană autorizată aleg? persoana fizica autorizata (PFA), întreprindere individuală (II) sau întreprindere familială (IF)?
  • check
    Plătitor sau neplătitor de TVA?
  • check
    Suspendarea sau lichidarea unei activitati independente
  • check
    Cat costa inregistrarea?

CUPRINS GHID INFIINTARE

DOSAR ANEXA

ACTUALIZARI

Important! Pentru infiintarea si inregistrarea unei activitati independente nu e necesar sa mergi la notar sau la avocat. Nici măcar pentru parafarea contractului de sediu profesional, indiferent dacă este contract de comodat sau contract de închiriere. Ai tot ce iti trebuie in Ghid pentru a inregistra activitate ta, fara niciun ajutor.

 

Descarca acum Pachetul Complet cu cele 3 Ghiduri,

astazi pretul este de 

199 = 47+76+76   137 lei

Bonus!! Un an de actualizări la Pachetul Complet.
Ca sa fii la zi cu modificarile legislative din 2018.

Garantam 100%  returnarea banilor


Daca ghidul nu te ajuta, trebuie doar să ne trimiti un email în maxim 30 de zile de la data achizitiei si îti  trimitem toti banii inapoi.  Fara nicio întrebare din partea noastra si fara niciun cost pentru tine!

Ce spun cei care utilizeaza ghidul:

In decurs de 6 ani, Pachetul Complet pentru Activitati Independente a fost descarcat de peste 4.200 de antreprenori cu activitati in domenii diverse ca: it, comert, servicii, avocati, notari, consultanta, contabili, cabinete medicale, profestionisti din domeniul profesiilor liberale, persoane fizice independente etc.

                        Rating de 4,75 din 5, acordat de cei care au descarcat si folosit ghidurile pana acum.

Foarte folositor. Din 2016 de cand mi-am deschis un birou de arhitectura (PFA) am folosit pachetul pentru a-mi face singur contabilitatea. Anul trecut pentru a fi sigur ca tot ce am facut e bine, am cerut si unui contabil sa imi verifice calculele, si a reiesit ca facusem totul perfect. Deci recomand cu drag, e special conceput pentru oamenii de rand, cu explicatii scurte si la obiect.

Razvan Botofan

Un pachet foarte util pentru PFA si contez si pe viitor in ajutorul dvs

Pop Mihai

Foarte util, practic si de mare ajutor!

AUREL TUGUI

Sunt foarte multumit de el si cred ca a cuprins toate aspectele. Va multumesc.

ADRIAN DEDIU

Bun

DUMITRU BIRGOVEANU

Foarte util, structurat si explicat simplu, m-a scutit de a angaja un contabil. Mulțumesc!

Luciana Popescu

Fiind oarecum la inceput de drum ,pierduta printre o mie de pareri despre cum si cu ce se mananca I.F. -- o forma de organizare pe care eu am perceput-o ca fiind "nici cal nici magar"-- m-am hotarat sa cumpar acest Ghid. Initial , mi s-a parut ca nu vine cu nimic nou din ce aflasem pana atunci, insa incercand sa-i scriu autorului parerea mea , am constatat singura ca imi facusem o parere gresita , ca practic , Ghidul imi ofera o certitudine a ceea ce trebuie facut , fata de pareri pro sau contra pe diverse site-uri.De exemplu , citeam pe un site despre ce amenzi au primit unii iar ceilalti erau de-a dreptul scandalizati . Ei bine ,citind Ghidul am constatat ca nu aveau dreptate ! Contabilitatea simpla , nu e chiar atat de simpla ! Nu stiu in alte domenii , dar in ce priveste comertul cu amanuntul , trebuie sa ai totul pus la punct , atat la pret de achizitie , cat si la pret de vanzare.Tot ce va trebuie gasiti in acest pachet de contabilitate !Si nu in ultimul rand , apreciez si pe autorul acestui ghid ! Nu ezitati sa-l contactati , daca ceva vi se pare de neinteles.

viorica calin

Intrebari Frecvente:

Ce format au materialele din Pachet? Este o carte?

Cui i se adreseaza Pachetul pentru activitati independente?

Cum comand si cum platesc?

Este plata ghidului deductibila?

Sunt platitor de TVA, ma ajuta ghidul?

Am salariati, ma ajuta ghidul?

Cum actualizez ghidurile in perioada de abonament?

      Ghidul PFA este creat și susținut de oameni cu experiență de peste 13 ani în antreprenoriat și în consultanța financiar-contabila.

      Ca responsabil al acestui proiect sunt absolvent  al  ASE Bucuresti, facultatea de contabilitate si informatica de gestiune, promotia 2003. Sunt administratorul a 3 firme si a unei întreprinderi individuale pe cale le-am infiintat urmand aceeasi pasi pe care i-am descris mai sus.

       In ultimii 10 ani am activat in domeniul consultantei financiare, consultantei contabile si in administrarea mai multor proiecte de afaceri.

Ma poti contacta  la tel 0724 331 977 sau pe email constantin.cozma@asperagroup. ro


  Ofera servicii de consultanta si  servicii financiar - contabile, membra CECCAR, asigura suportul pentru solutii cu grad ridicat de complexitate.

   Un proiect inceput anul acesta si dedicat antreprenorilor cu activitati independente, o comunitate online in care gasesti idei, solutii si instrumente de ajutor pentru orice afacere.

   Blogul cu informatii pentru micii antreprenori, inceput acum 10 ani si care a prins aripi o data cu dezvoltarea unui produs dedicat intreprinzatorilor din Romania.

©2018 -  Ghid PFA Editia a VI-a

KBS SRL, CUI 18787705, J39/10237/2006,  Tel: 0724 331 977,  contact@gestiunepfa.ro

Nemultumit(a)? Acceseaza formularul de reclamatii.

sau

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

sau

Create Account